Natur og udeliv.
Området retter sig mod at lede og understøtte
pædagogiske processer med inddragelse af naturen og uderummet i pædagogisk
praksis.
Kompetencemål: Den studerende kan
skabe rammer for, lede og udvikle pædagogiske forløb med et naturvidenskabeligt
udgangspunkt og med fokus på børn, unge og voksnes naturoplevelser,
naturforståelse med uderummet som læringsmiljø.
Modulets indhold:Udelivet med forskellige brugergrupper i det pædagogiske arbejde. Teoretisk og praktisk tilgang til udeliv. Viden om aktiviteter fra natur- miljø- og friluftlivspædagogik, som kan understøtte, udvikle og kvalificere den pædagogiske praksis i uderummet. Viden om aktiviteter fra natur- miljø- og friluftlivspædagogik der kan bidrage til aktivitetsglæde.
VK5.NU, UC Syd
UC Syd
Modulets indhold:Udelivet med forskellige brugergrupper i det pædagogiske arbejde. Teoretisk og praktisk tilgang til udeliv. Viden om aktiviteter fra natur- miljø- og friluftlivspædagogik, som kan understøtte, udvikle og kvalificere den pædagogiske praksis i uderummet. Viden om aktiviteter fra natur- miljø- og friluftlivspædagogik der kan bidrage til aktivitetsglæde.
Modulets
læringsmål:
Den studerende har
- viden om og færdigheder i at kunne planlægge,
skabe rammer for, igangsætte, evaluere og vurdere natur-, miljø- og
friluftsaktiviteter i pædagogisk arbejde
- viden om og erfaring med natur- og
miljøforhold og kan vurdere og reflektere over, hvilken betydning dette kan
have i pædagogiske arbejde
- har praktiske og håndværksmæssige færdigheder, der
er relevante for friluftsliv og udeliv
- har kendskab til den
naturvidenskabelige tilgang til viden og aktiviteter
Modulets evaluering:
Evaluering af modulet fremgår af studieplanen. Modulet leder frem til en prøve
(VK5).
Den studerende har
VK5.NU, UC Syd
No comments:
Post a Comment