Natur - miljø og udeliv banner-foto

Natur - miljø og udeliv banner-foto

Tuesday, August 20, 2019

Aktiviteter på biotopen - sommerfugle 2

Sommerfugle hold - vi følger forvandlingen


Jeg har i et stykke tid holdt øje med kålplanterne og kålsommerfuglene i mit højbed.


Jeg så både parring og æglægning for godt en uge siden. Jeg har holdt øje med æggene - om de var der endnu eller om nogen havde spist dem.


Æggene er klækkede - laverne sidder præcist det samme sted som æggene. Der er 9 og de er 2mm lange. Jeg beslutter, at hvis jeg skal følge dem, er det bedre at sikre dem mod fjender indenfor. Jeg har heldigvis et gammelt akvarium stående i kælderen. Jeg graver grønkålsplanten forsigtigt op og sætter den i en potte inde i akvariet.


Dag 2: Kålsommerfugle laverne er vokset lidt siden i går, de er ca. 3mm og har flyttet sig lidt rundt på bladet. Der er stadig 9.


         Natur og udeliv, Pædagoguddannelsen, UCSYD, Aabenraa

1 comment: