Planter i Pædagogisk Praksis 3
Net-merit opgave uge 21, 22 og 23Fastholde gæt og forudsigelser - og interessen
I planter i pædagogisk praksis 2 arbejdede du med at udbygge dine erfaring med at så og spire; fra mikrogrønt til en bredere vifte af planter. Derudover påbegyndte I også arbejdet med planlægningen af et didaktisk rammesat "jord-til-bord" forløb. Med Planter i Pædagogisk Praksis 3 skal I dykke dybere i både jeres individueller plantehold og den didaktiske rammesætning af jord-bord-forløbet. I denne opgave fylder fællesdelen mere, da vi tænker at jeres individuelle pasningen af jeres planter optager en del tid.
Ejerskab er ofte en god vej til at fastholde interessen |
Frem mod fremlæggelsen på seminardagen d 7/5 skal I arbejde med at udvikle/inddrage materialer der understøtter udviklingen af de naturvidenskabelige kompetencer (Ejbye-Ernst & Stokholm, 2015, kap 6). Dette for at I opøver kompetencer til "at lede og udvikle pædagogiske forløb med et naturvidenskabeligt udgangspunkt" (Studieordningen, 2021).
![]() |
Det kan være en fordel at notere dialoger og forudsigelser (hypoteser) for at fastholde og få svar på gæt. |
- Beskrivelse og præsentation af institutionel ramme
- Præsentation af jeres "Jord-til-bord" forløb, herunder redegørelse af jeres pædagogiske didaktiske.
- Medbringe materialer og konkreter (jf. Planter i pædagogisk praksis 3)
- Brug etiketten: Planter i pædagogisk praksis + studiegruppe
- Ajourført plantelogbog der viser status på dine planter. Hver gang du registrer noget nyt i dit plantehold, skriver du videre på dit oprindelige indlæg med en tydelig datoangivelse.
God fornøjelse
No comments:
Post a Comment